معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی این سازمان برای اعطای تسهیلات با نرخ سود صفردرصد به منظور نوسازی نوگان دریایی غرب هرمزگان خبر داد.

 محمد سعیدنژاد سه شنبه در مراسم بهره برداری از پروژه لایروبی بندرلنگه ضمن تاکید بر توسعه دریامحور، اظهار داشت: این تسهیلات با استفاده از وجوه اداره شده سازمان بنادر در اختیار فعالان ناوگان دریایی منطقه غرب هرمزگان قرار می گیرد تا نسبت به نوسازی شناورهای خود اقدام کنند.
وی با اشاره به پیشینه بالای دریانوردی در بندرلنگه ، بیان داشت: بندر لنگه نیز در کنار بندر شهید رجایی با تدوین بسته های تشویقی و حمایتی باید توسعه یابد، زیرا رشد جمعیت ساحل نشین در این منطقه به توسعه بنادر گره خورده است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه بنادر کشور باید به شکل شبکه حمل و نقل توسعه یابند، گفت: توسعه بنادر بزرگ کشور همچون بندر شهید رجایی باید با هدف رقابت با بنادر کشورهای همسایه صورت گیرد و این امر نباید مانع توسعه بنادر کوچک داخلی همچون بندر لنگه شود.
سعیدنژاد با اشاره به توجه ویژه سازمان بنادر به مقوله آموزش و بهبود توانایی فنی فعالان صنعت حمل و نقل دریایی، تصریح کرد: در کنار توسعه بنادر، صنایع دریایی، دانشگاه ها و مراکز آموزشی برای پرورش نیروی انسانی حوزه دریانوردی هم باید شکل بگیرد که در بندر لنگه از راه اندازی دبیرستان حمایت می کنیم.
بندرلنگه دومین بندر مهم هرمزگان و مرکز بنادر غرب استان در 185 کیلومتری بندرشهید رجایی واقع است که علاوه بر ترانزیت کالا ، فعالیت های صادراتی ، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می کند.
موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه از یک سو، آن را به بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه خلیج فارس تبدیل کرده و از سوی دیگر، داشتن حداقل فاصله دریایی با شیخ نشین های امارات عربی متحده از جمله دبی – شارجه ، این بندر را از بعد کاهش هزینه حمل و کاهش استهلاک شناورها از دیگر بنادر مشابه متمایز کرده است.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکزاستان هرمزگان قرار دارد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید