این روز ها درحالی فعالیتها دیدوبازدیدها و حضورهای سرزده اعضای شورای شهر با سیرصعودی در راس اخبار رسانه ها و شبکه های اجتماعی خودنمایی می کند که این بیش فعالی اندکی نگران کننده است. چرا که این زحمت کشان خدوم طی چهارسال کاری بی خبر از اوضاع شهر ومحلات وشهروندان همچنان در جلسات شورا مصوباتی امضا کردند که خروجی وکارکرد مثبت وملموسی در شهر نداشته است.این بیش فعالی دیرهنگام بیشتراز انکه مثمرثمر بحال شهروندان باشد مضر وخطرناک است چرا جذب رای ونظر شهروندان با حرف وشعار ورفتارهای. نمایشی امکان پذیر نیست .
رفتارهایی که این روزها در برپایی نمایشگاهها وگالری ها و مجالس ومحافل رسمی وغیررسمی عزا وشادی و. . . نشان میدهد که جذب رای به هر قیمتی وباهر ترفندی باید بشود.اما باید به عرض این زحمت کشان شورای شهر برسانیم که مردم بنا به وظیفه ذاتی و شرعی خود درانتخابات شرکت می کنند واین رفتارهای نمایشی هم خللی در اراده شان ایجاد نخواهد کرد اما این بار هرمزگان بیدارتر واگاه تراز همیشه گزینه های کارامد،مطالبه گر و دلسوز وشجاعی را انتخاب می کند که در طی چهارسال نمایندگی همچنان جسورانه از منافع مردم وشهر دفاع کرده وهرگز منافع ومصالح شخصی وگروهی را بر توده مردم ارجحیت ندهد.
اعضای محترمی که تاکنون گمنام وچهره ناشناخته ای بودند این روزها نطق می کنند و خط ونشان می کشند ، چهره های جدید و بی تجربه مدیریت واجرایی عزم ورود به این ماراتن سیاسی را دارند که صرفا نام اوری و شهرت لازمه کار نیست .سابقه وتجربه مدیریتی واجرایی وتخصص لازم درزمینه شهرسازی از جمله ایتم های مورد نیاز یک عضو شوراست نه سفارش و توصیه دوستان وسران قوم.
این روزها حضور پررنگ اعضای شورای شهر در شهر ومحلات قابل رویت است اما سوال اینجاست که کارنامه چهارسالتان کجاست وچگونه است؟ طی این مدت کجا بودید که این روزها در محافل هنری فرهنگی وسیاسی به وفور روی مبارکتان را زیارت می کنیم؟!
باید گفت مردم دیگر به توصیه وسفارش رای نمی دهند بلکه اگاهانه مطالعه و تحقیق می کنند انگاه انتخابی اصلح وکارامد خواهند داشت .باید گفت شورای شهر نهادی مردمی است که باید با رای ونظر مردم ودر خدمت مردم باشد نه انکه فقط در خدمت عده ای .مردم باشعور وشورسیاسی در حال تجزیه وتحلیل عملکرد ها و اقداماتند و هرگز چشم بسته و شتاب زده انتخاب نخواهند کرد و سره را از ناسره تشخیص داده و فرق رفتارهای مخلصانه ودلسوزانه را از رفتارهای نمایشی می دانند.
به امید روزی که شوراهای شهرو روستا توانمند ومثمرثمربحال شهر وشهروندان بشود.
فروغ مسلم زاده

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید