تخلف فدراسیون فوتبال آشکار است/برای احقاق حق مردم هرمزگان تا فیفا می رویم

سرپرست تیم فوتبال شهرداری بندرعباس گفت: برای احقاق حق مردم هرمزگان تا فیفا هم پیگیری خواهیم کرد تا تخلف آشکار فدراسیون فوتبال در اعطای مجوز انتقال امتیاز داماش به شهر باران و عدم کسر شش امتیاز از تیم داماش روشن شود.

مهدی فلامرزی ، افزود: متأسفانه اقدامات فدراسیون فوتبال در خصوص تمامی تیم‌های حاضر در لیگ‌های کشوری یکسان نیست.

وی بابیان این ای‌کاش تمامی تیم‌ها به یک‌چشم دیده می‌شد و حضور افراد صاحب نفوذ برخی باشگاه در فدراسیون فوتبال و برخی دست‌های پشت پرده سبب ایجاد ابهاماتی برای جامعه فوتبال نمی‌شد، تصریح کرد: درحالی‌که فدراسیون جهانی فوتبال فیفا از مدت‌ها پیش نامه کسر امتیاز تیم‌هایی همچون داماش گیلان را برای فدراسیون فوتبال کشورمان ارسال و خواستار کسر امتیاز شده بود اما مسئولان فدراسیون فوتبال روزها نسبت به انتشار آن مردد بودند.

فلامرزی با اشاره به اینکه روشنگری‌های ایجادشده در فضای رسانه‌ای کشور مسئولان فدراسیون فوتبال را مجبور به اعلام وجود و ارسال چنین نامه‌ای کرد، خاطرنشان کرد: جالب است در اعلام آقایان گفته می‌شود شش امتیاز کسر شده از تیم داماش گیلان با حکم فیفا باید از تیم شهر باران در لیگ دسته دوم صورت گیرد نه داماش گیلان!

سرپرست تیم فوتبال شهرداری بندرعباس اضافه کرد: طبق قوانین موجود در فوتبال کشورمان یک باشگاه زمانی می‌تواند انتقال امتیاز دهد که بدهی‌های پیشین خود را صاف کند اما متأسفانه در این پرونده تخلفی آشکار صورت گرفته و داماشی که خود بدهکار و حتی فیفا به دنبال کسر امتیاز آن بوده با مساعدت مسئولان فدراسیون فوتبال و نفوذ برخی افراد به‌راحتی امتیاز خود را نام شهر باران تهران انتقال و باوجود اعلام 36 تیمی شدن لیگ دسته دوم با اصرار فردی که بر همگان روشن است که در این باشگاه نفوذ و نفع داشته در لیگ دسته دوم حضور یافته و گروه نخست مسابقات را به 13 تیم درمی‌آورد و آیا تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال که در مصاحبه‌هایش پس از حضور در فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود با انتقال تیم‌ها مخالف است، در جریان این موضوع قرار داشته است؟

وی بابیان اینکه این موضوع به‌نوعی دور زدن قانون در روز روشن و همکاری عوامل فدراسیون است، تصریح کرد: جالب است تیم شهر باران که با اصرار و خواهش برخی افراد وارد لیگ دسته دوم می‌شود اما با توجه به عدم حضور تیم شهر باران تهران در دو دیدار از مسابقات لیگ دسته دوم بزرگ‌سالان( گروه اول) به ترتیب برابر تیم‌های نفت و گاز گچساران و اروند خرمشهر از جدول مسابقاتی خارج و پرونده جهت اتخاذ تصمیمات بعدی به مراجع ذی‌صلاح ارجاع می‌شود.

فلامرزی با اشاره به اینکه این اقدام تنها نوعی از بین بردن صورت‌مسئله و به‌نوعی دور زدن طلبکاران بوده است، ادامه داد: در این پرونده علاوه بر اینکه فدراسیون فوتبال مقصر است که چگونه و بر اساس کدام قانون رضایت به این انتقال امتیاز داده است، طبق نامه فیفا باید 6 امتیاز از تیم داماش گیلان کسر شود.

وی بابیان اینکه دوستان می‌گویند داماش امتیاز تیم رهپویان رضوانشهر را خریده و با نام دیگری با اضافه کردن یک پسوند فعالیت می‌کند به‌نوعی فریب افکار عمومی است زیرا این‌چنین اقداماتی در هیچ جای دنیا صورت نمی‌گیرد و این موضوع به‌نوعی فراهم کردن زمینه برای تیم‌های بدهکار است تا با این روش طلبکاران را حول خود چرخانده و بی‌نتیجه آن‌ها را از خود دور کنند.

سرپرست تیم فوتبال شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه مسئولان باشگاه این پرونده را تا انتها دنبال کرده تا حقوق ازدست‌رفته خود را احیا کنند، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به‌حق خود حتی تا فیفا هم خواهیم رفت و این موضوع را پیگیری می‌کنیم زیرا تخلف به این آشکاری و سرخود در برف کردن به‌نوعی بازی‌ باحیثیت فوتبال ایران است.

فلامرزی در پایان بابیان اینکه تیم شهرداری بندرعباس متعلق به مردم هرمزگان است و برای رسیدن به‌حق مردم هرمزگان تلاش خواهیم کرد، افزود: در صورت کسر امتیاز از تیم داماش تیم شهرداری به مرحله دوم راه می‌یابد و این حق ماست و از هیچ کوششی در این زمینه فروگذاری نمی‌کنیم.

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال شهرداری بندرعباس و داماش گیلان در گروه دوم لیگ دسته دوم کشور با 34 امتیاز رقابت نزدیکی برای صعود به مرحله دوم داشتند که نماینده استان گیلان به دلیل تفاضل بهتر راهی مرحله بعد شد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید