معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان گفت: تا پایان امسال بیش از 10 درصد جمعیت استان زیر پوشش طرح سفیران سلامت قرار می گیرند.

دکتر غلامعلی جاودان : برای ارتقای خدمات بهداشتی استان طرح سفیران سلامت در هر خانوار که وظیفه اطلاع رسانی پیامهای بهداشتی را به اعضا دارند ، تا پایان سال اجرا می شود.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف برنامه سفیران سلامت خود کنترلی سلامت توسط مردم است، خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های طرح تحول بهداشت ‘تربیت سفیران سلامت خانوار’ می باشد که در هر خانوار ایرانی برای گسترش آموزش بهداشت و ارتقای توانمندی مردم در خصوص خودمراقبتی٬ به عنوان یکی از سیاست‌های کلی سلامت٬ ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری٬ طراحی شده است.
جاودان خاطرنشان کرد: گذراندن دوره های آموزشی بیماری های مزمن برای خود و اعضای خانواده برحسب اطلاعات پرونده سلامت خانوار، انتقال آموزش های خودمراقبتی به اعضای خانواده، کنترل ناخوشی های جزیی و بیماری های مزمن خود و اعضای خانواده و مشارکت داوطلبانه در فعالیت های بهداشتی گروهی و جمعی از جمله وظایف سفیران سلامت می باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یکی از اصلی ترین رویکردهای وزرارت بهداشت را اجرای سیاست های کلی سلامت که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده، عنوان و اضافه کرد: دولت یازدهم نیز برای تحقق اهداف این سیاست، از هیچ کوششی دریغ نکرده است.
وی با اشاره به راه اندازی 112 مرکز جامع سلامت و پایگاه سلامت در استان هرمزگان از ابتدای امسال تاکنون، بیان داشت: با راه اندازی این پایگاهها و مراکز سلامت خدمات بهداشتی اولیه در حاشیه شهرهای استان امسال کامل شده است.
دکتر جاودان اظهار کرد: 237 هزار نفر از جمعیت حاشیه شهرها از خدمات بهداشتی اولیه این مراکر بهره مند هستند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید