رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: مردم بندرعباس، مردمی خوب و نجیب هستند که از شرایط فعلی فرودگاه این شهر رضایت دارند زیرا حداقل بنده از شرایط آن راضی نیستم.
رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: مردم بندرعباس، مردمی خوب و نجیب هستند که از شرایط فعلی فرودگاه این شهر رضایت دارند زیرا حداقل بنده از شرایط آن راضی نیستم.
به گزارش جنوب ایران، رحمت اله مه آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، افزود: فرودگاه بندرعباس با 40 میلیارد هزینه و تنها سه میلیارد درآمد جزء فرودگاه‌های هزینه‌بر کشور محسوب می‌شود.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور بابیان اینکه منابع درآمدزایی شرکت فرودگاه‌های کشور به دو نوع تعریف می‌شود، افزود: درآمدهای هوانوردی به آن دسته از درآمدها گفته می‌شود که به هواپیماهای داخلی یا خارجی خدماتی از قبیل راداری و ناوبری ارائه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در این بخش کلیه درآمدهای که از طریق هواپیماهای عبوری بین‌المللی چه راداری یا ناوبری و ارائه خدمات به هواپیماهای داخلی را در برمی‌گیرد.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: درآمدزایی تجاری به درآمدهای که از طریق رستوران، غرفه‌ها و دیگر خدمات این‌چنینی گفته می‌شود و این‌گونه درآمدزایی 20 درصد کل درآمدهای این شرکت است.
وی بابیان اینکه عدم درآمدزایی یک فرودگاه به معنی تعطیلی یا کاهش ارائه خدمات به آن نیست، بیان کرد: منابع فرودگاه‌ها در مرکز مدیریت می‌شود و با در نظر گرفتن نیازها و صورت‌های امنیتی، ترافیکی و چشم‌انداز فرودگاه‌ها در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
مه آبادی اضافه کرد: درست است که باید تفکر فرودگاه‌ها تجاری باشد اما این مهم را با توجه به اهمیت رشد توسعه ملی در نظر گرفته می‌شود یعنی نمی‌توان یک فرودگاه را صرف به دلیل زیان ده بودن تعطیل شود و یا اینکه به دلیلی درآمدزایی آن، خدمات بیشتری دریافت کند.
وی از راه‌های افزایش درآمدزایی در فرودگاه‌ها افزود: در حال حاضر به هواپیماهای تجاری برای نشست‌وبرخاست در باند فرودگاه تخفیف داده می‌شود و هواپیماهای لشکری هیچ مبلغی پرداخت نمی‌کنند که باید این رویه تغییر کند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: باید تدبیر لحاظ شود تا بتوان تخفیفات حفظ شود و به‌جای آن تخفیفات و خدمات تکلیفی گذاشته شود تا فرودگاه‌ها بتواند در زمینه توسعه و بهسازی باند‌ها و تأسیسات خود اقدام کنند.
وی بابیان اینکه یک روش درآمدزایی فرودگاه‌ها پرداخت هزینه‌ها توسط ذینفعان است، افزود: باید به سمتی رفت تا هزینه‌های فرودگاه‌ها از طریق ذینفعان پرداخت شود و این در تمام دنیا عرف است که هزینه‌ توسعه به‌صورت پیوسته پرداخت می‌شود.
به گزارش جنوب ایران، مه آبادی اضافه کرد: با توجه به اینکه این شرکت دولتی است اما به دنبال کمک گرفتن از آن نیستیم و بنا را به تجاری‌سازی و کسب درآمد از فرودگاه‌ها گذاشته‌ایم زیرا می‌دانیم دولت در شرایط مناسب اقتصادی قرار ندارد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید