با گران شدن و دونرخی شدن بلیت شناورهای مسافربری مسیر بندرعباس – قشم باردیگر فشار مضاعفی بر شهروندان قشمی وارد می شود.شهروندانی که روزانه باید برای رسیدگی به بعضی امور یا رفت وآمدهای ضروری و.. میان سرزمین اصلی وجزیره در تردد باشند .از ظرفی مسیرزمینی پهل به لافت نیز با گرفتن کاپوتاژ و … از ساکنان اصلی جزیره باری مضاعف بر دوش این شهروندان وارد کرده است .

حال بماند از اینکه در جزیره ثروتمند وبزرگ قشم هنوز زیرساختهای اساسی و مورد نیاز شهروندان فراهم نشده است هرچند که منطقه آزاد قشم هم اقداماتی انجام داده اما هنوز کافی نبوده و همچنان مشکلات روی هم انباشته شده و شهروندان با بسیاری از کمبودها دست بگریبانند.

دو نرخی شدن بلیت شناورها در مسیر بندرعباس- قشم بازهم در جهت افزودن بر مشکلات شهروندان قشمی است ؛ افرادی که روزانه بنا به ضرورت مجبور به تردد دراین مسیر هستند ویا دانشجویانی که باید د رهفته یکی دوبار این مسیر رفت وبرگشت را طی کنند همچنان مورد فشار و تعب هستند .
تا پیش از این نرخ بلیت کلیه شناورها در مسیر بندرعباس – قشم و بالعکس 12 هزار و 500 تومان به ازای هر نفر بود که هم اکنون به 15 هزار تومان افزایش یافته است .

اینجاست که نقش مدیریت اجرایی استان بسیار پررنگ می شود تا از گرانی کرایه ها جلوگیری کرده و تمهیداتی برای رفاه حال شهروندان قشمی بیاندیشد.

از گرانی قیمتهای مواد غذایی و اجاره بها مسکن که بگذریم بازهم صدها مشکل ریزو درشت از صدقه سر عدم تفاهم منطقه آزاد با سایر ادارات و ارگانها برای مردم درست شده است که جا دارد یک مدیریت یکپارچه وواحد برای رفع مشکلات وساماندهی اوضاع وارد عمل شود .

این گرانی در حالی صورت می گیرد که روزانه بسیاری از شهروندان هرمزگان و هموطنان مان برای گردشگری و خرید به این جزیره سفر می کنند و در یکی دو ماه اینده نیز ورود مسافران نوروزی و سفر به قشم بازهم متولیان را به گرانی بلیتها ونرخ ملزومات سفر به قشم ترغیب می نماید.

بنابراین می طلبد که مدیریت اجرایی استان و مسئولان امر دراین خصوص تدابیری بیاندیشند و اندکی از فشار مشکلاتی که بی محابا بر سرمردم آوا رمی شود را کاهش دهند .

مرتضی محمدی –آفتاب جنوب

 

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید