بندرعباس- ایرنا- مسئول امور بانوان ستاد عالی کانون های مساجد کشور تاکید کرد: برای تقویت بنیان های اخلاقی سالم و سازنده در سطح اجتماع باید تحکیم روابط خانواده ها و مساجد مد نظر باشد و بین این دو نهاد، تعاملی مستمر و پویا ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زهرا بیگدلی یکشنبه در نشست رابطان واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان اظهار داشت: خانواده یک نهاد اجتماعی است و مسجد نیز بستری برای اجتماع مسلمین و بین این دو نهاد یک ارتباط تنگاتنگ وجود دارد که هر یک از دیگری متاثر است.
وی ادامه داد: اگر قرار بر این است که مسجد به طراز اسلامی خود نایل شود به قطع و یقین خانواده نیز در جامعه اسلامی باید به طراز اسلامی برسد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه اسلام خانواده را سلول اصلی جامعه می داند و پیشرفت جامعه در عرصه های فرهنگی متضمن بهره مندی از خانواده ای مومن و متعهد است، افزود: مقوله زن یکی از مبانی هجمه دشمنان به نظام اسلامی است و از همین رو ما نباید اجازه بدهیم اهداف برنامه ریزان غربی در «حمله به مبانی اسلام در قبال زن » محقق شود.
وی اضافه کرد: قطعا یکی از عوامل تاثیرگذار در کمال و تعالی بشر زنان بوده اند و اگر بتوان درمسیر بازیابی هویت این قشر از جامعه قدم موثری برداشت گویی در مسیر کمال بشریت گام برداشته ایم.
بیگدلی تاکید کرد: رابطان منطقه ای خواهران با شناسایی ظرفیت های بخش خواهران کانون ها و هم افزایی قابلیت های آنان، در جهت رفع کمبودها تلاش کنند.
وی بیان داشت: با شناسایی ظرفیت های موجود در بخش خواهران کانون ها و به اشتراک گذاشتن امکانات و توانایی هایی که در هر کانون وجود دارد کمبودهای هر کانون رفع شده و بدون نیاز به بودجه و امکانات بیشتر امور پیش می رود.
مسئول امور بانوان ستاد عالی کانون های مساجد کشور از خودسازی و توجه به بعد خانوادگی به عنوان محور فعالیت ها و وظایف یک بانوی مسلمان نام برد و بیان کرد: واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد باید همواره به دو بال برنامه جامع، هدفمند و مدون و الگوی مناسب تجهیز باشند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید