نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس:

نمایندگان برای افزایش سهم هرمزگان از منابع ملی توسعه تلاش کنند

سید مصطفی ذوالقدر

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس گفت: فرصت خوبی در برنامه ششم توسعه کشور برای توجه به سواحل و رفع مشکلات روستاها و کمبودهای این مناطق در هرمزگان فراهم شده و باید تمام تلاش خود را در جهت افزایش سهم هرمزگان از منابه ملی توسعه به کار گیریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت‌الاسلام سید مصطفی ذوالقدر عصر امروز در جمع دانشگاهیان استان هرمزگان با اشاره به تلاش نمایندگان مردم استان در مجلس برای هدایت منابع و ظرفیت‌های هرمزگان گفت: هدایت منابع و سرمایه‌های کشور به سوی هرمزگان یکی از برنامه‌های جدی نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس است که در جهت تحقق این مهم تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.

وی در ادامه، اهتمام و توجه دولت به اهمیت و نقش سواحل جنوبی کشور در توسعه ملی نتیجه تلاش‌های انجام شده دانست و بر تقویت همدلی و انسجام درون کشور برای پیشرفت هر چه بیشتر تاکیدکرد.

نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در برنامه ششم توسعه کشور فرصت خوبی برای توجه به سواحل و رفع مشکلات روستاها و کمبودهای این مناطق در استان هرمزگان فراهم شده است.

ذوالقدر تاکید کرد: باید تمام تلاش خود را در جهت افزایش سهم هرمزگان از منابع ملی توسعه به کار گیریم.

وی اذعان داشت: شرق استان هرمزگان و سواحل مکران، سرمایه‌ای بزرگ برای کشور محسوب می شود  و دولت نیز سرمایه‌گذاری در این منطقه را آغاز کرده است.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جدی گرفتن نقش مردم در سرمایه‎گذاری در این مناطق بیان کرد: مردم باید در امور مختلف مشارکت کنند.

نماینده مردم شرق هرمزگان اذعان داشت: اکنون استان هرمزگان در چند شاخص مهم از جمله راه روستایی و توسعه عمران شهری و آب روستایی و بهداشت و درمان و آموزش و پرورش از متوسط کشوری عقب‌تر است.

ذوالقدر ادامه داد: در صورت هدایت برنامه ششم توسعه به سمت توسعه سواحل و جزایر، می‎توان از محل اعتبارات این بخش به توسعه استان هرمزگان کمک‌های زیادی کرد.

وی همچنین به قابلیت‌های فراوان سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان و جزایر آن اشاره داشت و گفت:  اکنون جزایر ایران در خلیج فارس بهترین فرصت را برای توسعه و پیشرفت در زمینه‌های مختلف به ویژه تجارت و گردشگری  دارا هستند.

نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های مناسبی در برنامه ششم توسعه کشور از محل منابع ملی برای تحقق این مهم گفت: سواحل هرمزگان بدون کوچک‌ترین بهره‌وری به حال خود رها شده و توسعه آنها نیازمند یک برنامه بزرگ است.

ذوالقدر در پایان با اظهار تاسف از بلااستفاده ماندن شمار فراوانی از ظریت‌‎های استان هرمزگان تصریح‌کرد: هیچ استفاده‌ای از این ظرفیت‌ها  نمی‎شود.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید