پس از ساعت‌ها جستجوی گروه غواصی در ساحل پارک زیتون قشم

جسد جوان غرق‌شده کرمانشاهى از میان مرجان‌های خلیج فارس کشف شد

جسم بى‌جان جوان کرمانشاهى که براى سپری کردن تعطیلات هفته گذشته به جزیره قشم سفر کرده بود از عمق دریا و میان مرجان‌های پارک زیتون قشم کشف و از آب بیرون کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، فردین سورینی جوان 31ساله اهل کرمانشاه که براى سپری کردن تعطیلات هفته گذشته به همراه خانواده به جزیره قشم سفر کرده بود عصر امروز با لوازم ابتدایى و دست‌ساز مبادرت به غواصى کرده بود که این موضوع موجب غرق شدن وی در ساحل پارک زیتون قشم شد.

این موضوع بلافاصله در دستور کار گروه غواصى و یگان ناجى قرار گرفت و در نهایت دقایقی پیش پس از گذشت دو ساعت جستجو توسط گروه نجات کلوپ‌های غواصى و شناور ناجى، همراه با کادر مجرب در عمق دریا و میان مرجان‌ها جسم بى‌جان این جوان کرمانشاهى از آب بیرون کشیده شد و از طریق اسکله شهید ذاکرى شهر قشم تحویل پزشکى قانونى بندرعباس گردید.

به گزارش فارس، منطقه پارک زیتون قشم به دلیل جزر و مدهای فراوان و شیب بالا و چرخش قریب‌الوقوع آب دریا، مکانی بسیار پرخطر برای شنا کردن محسوب می‌شود و طی ماه‌های گذشته مسافران بسیاری قربانی‌ شنا کردن در این ساحل شده‌اند.

شهرستان قشم به دلیل دارا بودن مناطق گردشگری فراوان محلی مناسب برای گردشگران و مسافران متعدد بویژه در زمان تعطیلات است اما هیچ مکانی برای شنا کردن و استفاده بی‌خطر از خلیج فارس از سوی سازمان منطقه آزاد قشم جانمایی نشده است.

ساحل پارک زیتون که به ظاهر مکانی بکر و بی‌خطر به نظر می‌رسد بسیاری از مسافران را طعمه خود قرار داده و سازمان منطقه آزاد قشم به جای تامین سلامت جان مسافران که می‌توان با حضور نیروی‌های امنیتی سازمان و یا غواصان و ناجیان غریق انجام شود فقط به نصب یک تابلو «شنا کردن در این مکان ممنوع است» بسنده کرده است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید