اعلام فراخوان دومین جشنواره منطقه ای مد ولباس ایرانی – اسلامی خلیج فارس

بندرعباس- ایرنا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از اعلام فراخوان دومین جشنواره منطقه ای مد و لباس ایرانی – اسلامی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا درویش نژاد شنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره در حوزه پوشاک زنان ‘ محلی و اجتماعی ‘ و پوشاک مردان است که علاقه مندان از استان های ساحلی خلیج فارس از جمله هرمزگان ، بوشهر ، سیستان و بلوچستان و خوزستان می توانند با ارسال آثار در آن شرکت کنند.
وی به زمانبندی ارسال آثار اشاره کرد و بیان داشت : آخرین مهلت تحویل آثار و طرح لباس 30 آذر ماه می باشد که نتایج این بخش 15 دیماه اعلام می شود و در مرحله بعدی ، انتخاب شدگان با حضور در جشنواره نسبت به برش ، دوخت و تزئین لباس در تاریخ 6 الی 7 بهمن در بندرعباس اقدام خواهند کرد و در 8 بهمن ماه در مراسم اختتامیه آثار برگزیده مورد تقدیر و تجلیل قرار خواهند گرفت .
درویش نژاد تصریح کرد: فراخوان دومین جشنواره منطقه ای مد و لباس ایرانی – اسلامی خلیج فاس و فرم های مربوط به ثبت بر روی سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان موجود می باشد و علاقه مندان می توانند با مراجعه به این سایت نسبت به انجام امور ثبت نام اقدام نمایند.
وی تشویق دانش آموختگان طراحی لباس به خلق ایده های جذاب و جدید با بهره گیری از سنت ها ، شناسایی و معرفی استعداد های نو در حوزه طراحی ، دوخت و تزئین لباس ، قرار دادن جوانان در مسیر فرهنگ و هنر دانش بنیان و تحقق اقتصاد مقاومتی ، ثبت آثار فاخر و معرفی طرح های ابداعی به تولید کنندگان را از مهمترین اهداف جشنواره منطقه ای مد و لباس ایرانی – اسلامی خلیج فارس عنوان کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان تصریح کرد: پوشاک نماد تاریخ ، فرهنگ و رسوم اقوام است و امروز در زمره صنایعی قرار گرفته که با حفظ اصالت خویش ، خلاقیت های هنری را به نمایش می گذارد.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید