امام جمعه بندرلنگه:

⁠⁠⁠انتخابات آمریکا تمام شد اما رسوایی و بی‌آبرویی برای آمریکا ماند

خبرگزاری فارس: ⁠⁠⁠انتخابات آمریکا تمام شد اما رسوایی و بی‌آبرویی برای آمریکا ماند

امام جمعه بندرلنگه گفت: ⁠⁠⁠انتخابات آمریکا تمام شد اما رسوایی و بی‌آبرویی برای آمریکا ماند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه در حوزه غرب استان هرمزگان، آیت الله سید محمد جواد رکنی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: انتخابات آمریکا تمام شد ولی پژواک تهوع‌آور ناسزاهایی که میان دو نامزد بحث و جدل شد همچنان باقی است و هیچگاه از ذهن مردم آمریکا و دیگر کشورها محو نخواهد شد.

وی افزود: دشمنی استکبار و در راس آن آمریکای جنایتکار که همیشه می‌خواهد به ایران اسلامی ضربه بزند برای ما هیچگونه فرقی ندارد چه اوباما باشد چه ترامپ و موضع جمهوری اسلامی در قبال آمریکا همان است که رهبر معظم انقلاب در دیدار دانش‌آموزان و مسؤولان به مناسبت 13آبان بیان فرمودند که در آمریکا شخص تصمیم نمی‌گیرد و این سیستم است که تصمیم می‌گیرد.

امام جمعه بندرلنگه تصریح کرد:  این رئیس جمهور جدید اگر بدتر از اوباما نباشد بهتر از او هم نیست و ترامپ در بیانات خود گفته ما با هیچ کشوری خصومت نداریم ولی این در عمل معلوم می‌شود.

رکنی خاطر‌نشان کرد: ما نباید مثل کشور آمریکا در مسائل انتخابات از دایره دین خارج شویم ما باید طبق دستورات اسلام عمل کنیم و در انتخابات رئیس جمهور ، مجلس و شوراهای اسلامی نباید به همدیگر تهمت، افترا  بزنیم چون تهمت زدن در دین مبین اسلام حرام است درصورتی که برای آمریکایی‌ها این چیزها حائز اهمیت نیست، ما درمورد انتخابات آمریکا نه راضی هستیم و نه ناراحت و نه مثل کشورهای عربی که دلارها خرج کردند که غصه بخوریم.

خطیب نمازجمعه در ادامه گفت :قرار داد برجام منحصر به آمریکا نیست که به تنهایی تصمیم بگیرد بلکه کشورهای گروه 5به اضافه یک و ساز مان ملل دراین قرارداد سهیم هستند و هرگز از تغییر موضع دل‌خوش نکردیم بلکه دلخوشی ما اعتماد به خداست.

امام جمعه بندرلنگه در پایان به راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این روزها روزهای نزدیک به اربعین است پدیده بی‌نظیر و بی‌سابقه‌ای هم در این سال‌های اخیر بوجود آمده و کسانی که این راه را طی می‌کنند یک حرکت عاشقانه برای رسیدن به معشوق است این حرکت، حرکت عشق و ایمان است که اعتقاد قلبی و باورهای راستین تحریک و عمل کننده است و مردم دسته دسته و سیل آسا علی‌رغم همه تهدیدها به کربلای معلی می‌روند.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید