مسؤول بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان:

پیشرفت با اصلاح سبک زندگی میسر است

خبرگزاری فارس: پیشرفت با اصلاح سبک زندگی میسر است

مسؤول بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: اگر به دنبال پیشرفت در جامعه هستیم باید اصلاح سبک زندگی و اخلاق عمومی را با مشارکت و مسئولیت‌پذیری همه افراد جامعه محقق کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، الهام محمدی صبح امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: توجه به بایدها نسبت به نبایدها، ارائه الگوی رفتاری و بسترسازی اجتماعی الگوپذیری، استفاده از مشوق‌هایی برای اجرای امر به معروف در جامعه لازم و ضروری است

وی با بیان اینکه زن با توجه به جایگاه و نقش همسری، مادری و حتی یک فعال اجتماعی و فرهنگی می‌تواند عامل تشویقی در خانواده و بهترین الگو و طلایه‌دار در امر به معروف و نهی از منکر باشد، افزود: اگر بدنبال پیشرفت در جامعه هستیم باید اصلاح سبک زندگی، رفتار اجتماعی و اخلاق عمومی را با مشارکت، نظارت و مسؤولیت پذیری همه افراد جامعه محقق کنیم.

مسؤول بانوان ستاد امربه معروف و نهی از منکر هرمزگان ادامه داد: زنان با توجه به بهترین نقشی که در خانواده و در اجتماع دارند و نهاد خانواده با شرایط کنونی بهترین بستر برای اصلاح سبک زندگی و غنی‌ترین ظرفیت برای ترویج امر به معروف و گفتمان‌سازی آن بشمار می‌رود.

محمدی عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی متعددی وجود دارد که نوع برخورد و برنامه‌ریزی برای مواجهه با آن سلیقه‌ای بوده که تاکنون به نتیجه ایده‌آل نرسیده‌ایم و در این راستا بهترین راه‌حل تجمیع ظرفیت‌ها و تقسیم کار در بین فعالان فرهنگی و متولیان امر در حوزه زنان است.

وی در همین زمینه به ظرفیت‌های کمیسیون امر به معروف و نهی از منکر زنان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره و گفت: با حضور دستگاه‌های متولی و مرتبط با حوزه اشتغال زنان و خانواده تاکنون چند جلسه ویژه تشکیل شده که به آسیب‌شناسی و ارائه راهکار به صورت کارشناسی و تخصصی می‌پردازد.

این فعال اجتماعی حوزه زنان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک پدیده اجتماعی است و نگاه ما نیز یک نگاه اجتماعی به آن است، خاطرنشان کرد: مسائل مرتبط با خانواده از جمله ازدواج و تشکیل خانواده و تحکیم و تعالی آن یکی از شاخص‌های اجتماعی است که باید به آن پرداخته و مورد اهمیت قرار گیرد که در این راستا از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌های پیش رو استفاده و با مشارکت‌پذیری و مسئولیت‌پذیری زنان در ترویج و تعمیق ارزش‌ها و فریضه امر به معروف برنامه‌ریزی می‌شود.

محمدی یادآورشد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر بنا به قانون وظیفه ستادی، نظارتی و اجرایی دارد و حوزه زنان نیز باید بر اساس آن فعالیت‌های ترویجی، نظارتی، حمایتی و هماهنگی ستادی و بین دستگاهی داشته باشد.

به گزارش فارس، بعد از تصویب قانون حمایت از آمرین به معروف، دفتر امور زنان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان با هدف ارتقای دانش و مهارت نهاد خانواده در اجرای امر به معروف و نهی از منکر و استفاده از ظرفیت انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی و اجتماعی زنان با هدف جلب مشارکت و همکاری زنان فرهیخته و نخبه استان به منظور گفتمان‌سازی امر به معروف ونهی از منکر در خانواده از سال 94 فعالیت خود را آغاز کرده است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید