معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان:

بندرعباس- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بر اهتمام بیشتر مسئولان ذیربط به بحث مناسب سازی اماکن و معابر برای تردد معلولان و توجه به نیازهای خاص قشر معلول جامعه تاکید کرد.

به گزارش چهارشنبه خبرنگار ایرنا، بهروز اکرمی در مراسم بزرگداشت روز جهانی عصای سفید در بندرعباس اظهار داشت: باید بهینه سازی امکانات جامعه در بخش های مختلف برای همه اقشار به ویژه افرادی با شرایط ویژه همچون معلولان در اولویت برنامه های مسئولان باشد.
وی اشتغال را مهمترین دغدغه روشندلان استان معرفی و افزود : این موضوع با توجه به اهمیت آن در کمیته اشتغال و سرمایه گذاری استان به صورت خاص مطرح و پیگیری خواهد شد.
پیش بینی اعتبارات تامین وسیله نقلیه عمومی شهری ویژه روشندلان در اعتبارات سال آینده استان مژده معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان به روشندلان در مراسم گرامیداشت روز جهانی نابینایان بود.
مدیرکل بهزیستی هرمزگان نیز در این مراسم با تبریک روز جهانی نابینایان و عصای سفید گفت : افراد دچار معلولیت بینایی ، نابینا نیستند بلکه روشندلانی هستند که با عنایت خداوند سرشار از احساس و هوش و توانمندی هستند.
مهین عسکری با اذعان به توانمندی معلولان استان ، موفقیت روشندلان در زمینه های مختلف اجتماعی ،فرهنگی ، هنری، ورزشی را مصداق این ادعا دانست و افزود: موفقیت های گروه موسیقی نابینایان صبا و حضور موفق آنها در جشنواره های مختلف برگی زرین در کارنامه افتخارات روشندلان استان و مایه مباهات همه ماست.
مدیر عامل انجمن نابینایان استان هرمزگان نیز در ادامه مراسم به قرائت بیانیه روز جهانی عصای سفید پرداخت .
محمد جاودان در ادامه ، اشتغال ، ایاب و ذهاب معلولین ، مناسب سازی اماکن و معابر عمومی ، لوازم کمک آموزشی و کمک توانبخشی و اختصاص فضای ورزشی ویژه نابینایان و کم بینایان را مهمترین دغدغه های روشندلان در سطح استان معرفی کرد.
در این مراسم از 38 نفر شامل روشندلان موفق در عرصه های ورزشی و هنری ، اعضای هیاتت مدیره انجمن نابینایان و هیاتت ورزشی نابینایان و کم بینایان استان با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.
مددکار روشندلان انجمن نابینایان و کم بینایان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرده است: از پنج هزار افراد نابینا و کم بینای شناسایی شده در هرمزگان، تنها750 نفر در بندرعباس تحت پوشش انجمن هستند که این انجمن آماده پذیرش بیشتر نابینایان و کم بینایان است.
آمنه شجاعی با بیان اینکه این انجمن از 184 نابینا و کم بینا تحت پوشش حمایت مالی می کند، خواستار همکاری و حمایت بیشتر از سوی مسئولان متولی و خیران هستیم.
مددکار روشندلان انجمن نابینایان و کم بینایان هرمزگان اظهارکرد: افراد نیکوکار می توانند برای کمک به روشندلان کمک های نقدی خود را به شماره حساب 0107219241007 نزد بانک ملی و شماره کارت 6037691990122434 به نام موسسه روشندلان خلیج فارس واریز کنند.
شجاعی با بیان اینکه هم اکنون 62 دانش آموز و 40 دانشجو تحت حمایت این انجمن درحال تحصیل هستند، یادآورشد: کمک هزینه تحصیل، امکان استخدام روشندلان استان در دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی و ساخت معابر مناسب با محدودیت های روشندلان از مهم ترین نیازهای نابینایان در هرمزگان است.
وی گفت: برای روشندلان عضو انجمن با همکاری خیران و بهزیستی کلاس های ورزشی، آموزشی و مهارت های تحصیلی برگزار می شود.
این مسئول همچنین به موفقیت روشندلان در رشته های ورزشی مختلف اشاره کرد و گفت: گلبال، شطرنج ، دو و میدانی ، پرتاب وزنه ، فوتبال نشسته ، تنیس شادان و شنا از جمله رشته های ورزشی ویژه نابینایان است که این قشر در استان در حوزه های مختلف ورزشی توانستند موفقیت های زیادی در 6 ماه نخست امسال درسطح کشور کسب کنند.
24مهرماه مصادف با 15 اکتبر به نام روز عصای سفید نامگذاری شده است.

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید