بحث فرسودگی شبکه توزیع آب همواره بوده و مسئولان مربوطه هم بارها برآن مهرتایید زده اند وتاکید کرده اند که تعویض این شبکه مستلزم تخصیص اعتبارات ویژه وبالایی است.
فرسودگی شبکه توزیع آب ولوله ها باعث هدررفت آب و کاهش ورود املاح یاموجوداتی به این شبکه می شود.آبی که درحال حاضر بسیار ارزشمند است وبسیاری از مناطق باکمبودآب مواجهند.
اما فرسودگی شبکه توزیع آب دربافت های فرسوده بیشتر خودنمایی می کنند و باعث  شکستگی های متعدد لوله ها،هدررفت آب ،افت فشارآب دراین مناطق می شود که نارضایتی شهروندان را به همراه دارد.در حال حاضر بخاطر خشکسالی وافت ذخایرآبی ،در سال های اخیر باکمبود وبحران آب مواجه هستیم ودربخش های کشاورزی وشرب این مشکل بیشتر خود را نشان می دهد.دربسیاری از مناطق روستایی وشهری ،قطعی ها وافت فشار آب وجود دارد .برخی از مشترکان هم ازفرسوده بودن لوله هایی می گویند که باعث شده است فشار آب خانه شان بسیار کم شود وگاهی قطره قطره آب را دریافت کنند.
بنظرمی رسد از یک طرف بایستی اعتبارات ویژه ای برای تعویض شبکه های فرسوده تخصیص یابد واز طرفی دیگر شبکه هایی که فرسوده هستند وباعث کاهش شدید آب ورودی به منازل مشترکان می شود را تعوض کنند .این روند بایستی در بافت فرسوده باجدیت وسرعت بیشتری انجام شود.

علی زارعی

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید