مسئول حوزه هنری استان هرمزگان اظهار داشت: حوزه هنری انقلاب اسلام ناب به منظور گسترش روحیه فرهنگ و ایثار و شهادت و هم چنین ارج نهادن به رزمندگان استان هرمزگان فعالیت هایی در این زمینه در دستور کار خود قرار داده است، از جمله: چاپ کتاب خاطرات رزمندگان گردان ۴۲۲ و جمع بندی اسناد آن ها در یک مجموعه، چاپ کتاب خاطرات جانبازان از برنامه های پیش روی می‌باشد که کارش را شروع کرده ایم.

انوشیروان پیشدار مسئول حوزه هنری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری رفتار نیوز، ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: علی‌رغم تلاش هایی که در دستگاه های فرهنگی و هنرمندان عزیز در حوزه ادبیات و هنر داشته ایم هنوز کارهای بسیار زیادی انجام نشده است آن گونه که شایسته و بایسته انقلاب اسلام ناب  محمدی می باشد نتوانسته ایم آثار ارزشمندی تولید نمائیم.

مسئول حوزه هنری استان هرمزگان اظهار داشت: حوزه هنری انقلاب اسلام ناب به منظور گسترش روحیه فرهنگ و ایثار و شهادت و هم چنین ارج نهادن به رزمندگان استان هرمزگان فعالیت هایی در این زمینه در دستور کار خود قرار داده است، از جمله: چاپ کتاب خاطرات رزمندگان گردان ۴۲۲ و جمع بندی اسناد آن ها در یک مجموعه، چاپ کتاب خاطرات جانبازان از برنامه های پیش روی می‌باشد که کارش را شروع کرده ایم.

وی افزود: اولین آلبوم فاخر حماسی توسط رضا نصیری خواننده خوب استان در هفته دفاع مقدس انجام و رونمایی شد، از جمله فعالیت های دیگر جمع آوری آرشیو عکس ها، حمایت از نویسندگان حوزه دفاع مقدس  و همه نویسندگانی که در این عرصه وجود دارند، کتاب آن ها را چاپ می نماید.

 

پیشدار تصریح کرد: انتظار است هنرمندان و مسئولین در عرصه دفاع مقدس رزمندگان شاخص و ارزشمندی را در استان داشتیم و داریم که باید آن ها را به عنوان یک الگو و اسوه به جامعه معرفی نمود و یکی از راه های، معرفی این عزیزان، چاپ خاطرات آن ها و معرفی آن ها به جامعه است.

انتظار است نیز عرصه دفاع مقدس را در همه حوزه های کاری در اولویت قرار بدهند، چون پرداختن به دفاع مقدس باعث گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان خواهد شد و در حال حاضر جامعه ما نیاز به این فرهنگ دارد که برای جلوگیری از جنگ نرم دشمن به کارهای خوب کیفیت بدهند.

انتظار سوم از مردم است، مردمی غیور هم هستند : در استان حضور دارند حمایت بکنند از کارهای فاخر و ارزشی، هم به حضور در برنامه ها و هم مشارکت در برنامه ها. توجه به فرمایشات رهبری داشته باشند. پیروی از ولایت مهم ترین چیزی است که جامعه به آن نیاز دارد.

 

پیشدار در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  قطعا هشت سال دفاع مقدس تاثیر بسزایی در حوزه های مختلف داشته و یکی از آن تاثیرات در حوزه فرهنگ و هنر است.

در حوزه فرهنگ هنرمندانی وارد عرصه شده اند که آثاری درست در ادبیات شاعرانی تربیت شده اند که تاثیر دفاع مقدس را در آثار آنان می بینیم.

تولید کتاب هایی ارزشمند در عرصه شعر آئینی، ادبیات داستانی، و ادبیات دفاع مقدس داشته ایم و امروز شاهد هستیم که دفاع مقدس تاثیر زیادی در ادبیات داشته و کتاب هایی بهایی هم چون دا – پایی که جا ماند و… که مورد توجه رهبری هم قرار گرفت . از جمله  ی

همین آثار است.

در حوزه شعر شاعرانی تربیت شده اند که می توان نام علیرضا خزوه، قیصر امین پور، سلمان هراتی و سایر شاعران عرصه دفاع مقدس را از جمله همین تاثیرات بدانیم.

در عرصه تولید آثار فاخر و ارزشمند اقدامات موثری انجام شده است. کتاب های شعر آئینی در این عرصه چاپ شده و تاثیر دفاع مقدس را در حوزه دفاع مقدس به وضوح می توان مشاهده کرد.

درحوزه سایر هنرها مثل فیلم، آثار ارزشمندی در رابطه با دفاع مقدس تولید شده که این اثار کافی نیست که بتواند آن دلاور مردی ها را نشان بدهد.

شهید آوینی به عنوان یک هنرمند انقلابی اولین حرکت را به وجود آورد و با ساخت روایت فتح در حوزه دفاع مقدس از پرچم داران حوزه فیلم دفاع مقدس شد.

ابراهیم حاتمی کیا، غفورملاقلی پور، کارگردان فیلم حضرت یوسف و سایر فیلم سازانی که در عرصه دفاع مقدس فیلم های ارزشمندی تولید کرده اند که در کشور و خارج اکران شد.

دفاع مقدس گنجینه ای است برای هنرمندانی است که که تا سال های سال از آن استفاده کنند. تحول ایجاد نمایند. و راه مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن را پیدا نمایند.

باید هنرمندان انقلابی این کشور که به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با جنگ نرم استکبار هستند به تولید آثار ارزشمند وفاخر بپردازند.

در سایر رشته های هنری دفاع باعث تحول عظیم شده است .

دفاع مقدس در هنرهای تجسمی، هنر نمایشی، نیز تولیدات بسیار ارزشمندی در جامعه ما تولید شده که فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان منتقل می نماید.

انتظار می رود هنرمندان ارزشمند و انقلابی ما از این گنجینه عظیم برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و برای مبارزه با جنگ نرم دشمن استفاده بهینه داشته باشند و تولیدات فاخری داشته باشند.

انتهای پیام/ م پ ح

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید