آفتاب جنوب نیوز:مدرسه بعنوان خانه دوم دانش آموزان است وباید این محیط آنقدر کشش و جذابیت داشته باشد تا بچه هایی که برای اولین بار قصد ورود به این محیط را دارند با میل ورغبت و بدور از هرگونه استرسی به مدرسه پا نهندو دانش آموزان دیگر نیز با علاقمندی زیاد برای بازگشایی مدارس و دیدار مجدد دوستان و مربیانشان لحظه شماری نمایند.

 

 

شاداب سازی و ایجاد علاقه میان دانش آموزان برای ورود به مدرسه یکی از مهمترین کارهایی است که مدیران آموزشی کشور و استان باید این روزها در دستور کار خود قراردهند ؛ چرا که قرار است یکسال تحصیلی سرنوشت ساز را صدها هزار دانش آموزان در سه سه مقطع تحصیلی آغاز کنند و در پایان سال با کارنامه ای درخشان مدرسه را ترک نمایند.

اما هنوز شایددر بعضی از مدارس آمادگی لازم جهت ورود دانش آموزان وبازگشایی مدارس وجود نداشته باشد ؛ مدارسی فاقد کولر و ابسردکن و… که در گرمای هوا و شرجی هرمزگان از ملزومات مهم تحصیل و تعلیم است و این مهم باید مدنظر مدیران و حتی خیران آموزشی قرار بگیرد . قطعا سازمان آموزش و پرورش بعنوان نهادمتولی تعلیم و تربیت با کاستی و کمبودهایی مواجه است و توان مالی لازم جهت تامین تمامی امکانات ورفاهیات را در مدارس ندارد بهتر است دراین خصوص با دعوت از خیرین آموزشی که بحمدالله تعدادشان هم در استان کم نیست آنهارا تشویق بهتامین منابع مالی و امکانات سرمایشی برای مدارس بنمایند. چرا که هر مسلمانی برای توشه آخرت و دنیایش اقداماتی را برنامه ریزی کرده و چه بهتر که کمکهای خیری در امور آموزشی و برای تحصیل دانش آموزانی هزینه شود که آینده سازانی این استان هستند . فراموش نکنیم با اندکی زمان هزینه می توان ماه مهر و لحظات بی بدیل خاطره انگیزش را برای کلاس اولی ها وسایر دانش آموزان لذت بخش و شیرین نماییم و دراین مسیر همه ما به نوعی مسئول هستیم وباید هر کسی بنابه توان ووظیفه اش برای هموار ساختن مسیر تحصیل آینده سازان کشور و استان از هیچ تلاشی کوتاهی نکنیم.

فرزندان هرمزگان به گواهی تاریخ مستعد و علاقمند به درس و تحصیلند اما هنوز در روستاها و نقاط دورافتاده استان شاهد کمبود معلم ،فضای آموزشی و بعضا کتاب و دفتر و … هستیم دانش آموزان هم اندکی نسبت به قبل بی انگیزه تر شده اندکه با ارایه برنامه های کمک آموزشی و تغییرروش های تدریس و حضور مربیان ومشاوران تربیتی در میان این قشر عظیم می تواند ریشه های بی انگیزگی زا ا جستجو کرده وبا ارایه متدهای به روز و جذاب بچه ها را علاقمندنمود. درپایان بایدبگوییم  لازم است که سال تحصیلی جدید را با افق بالاتری نسبت به سال گذشته شروع کنیم تا شاهد رشد و شکوفایی دانش آموزان و کسب رتبه های برتر والمیپادهای علمی داخلی و بین المللی برای استان باشیم.

فروغ مسلم زاده – مدیرمسئول

ارسال پاسخ

لطفا نظرتان را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید