آفتاب جنوب – هفته نامه جنوب کشور

ارائه خدمات به شرکت های تعاونی با رعایت قانون جدید بخش تعاون ممکن است

به گزارش ایرنا، موسی نجفی شامگاه دوشنبه در نشستی در همین رابطه با اشاره به ماده 76 قانون بخش تعاون اقتصاد جمهوری اسلامی ایران (اصلاحیه سال 93) افزود: بر اساس ابلاغ کتبی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از اول آذرماه امسال صدور هرگونه تائیدیه و ارائه خدمات به این تعاونی ها ممنوع شده است.
وی بیان داشت: تعاونی هایی که قبل از تیر ماه 93 به ثبت رسیده اند باید برای تطبیق اساسنامه خود با اصلاحیه قانون بخش تعاونی، به اداره های تعاون و کار شهرستان محل فعالیت خود مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: در صورت عدم تطبیق اساسنامه با اصلاحیه قانون بخش تعاون، ارائه خدمات از سوی اداره کل تعاون و کار استان به این تعاونی ها امکان پذیر نیست.
مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در حال حاضر 774 تعاونی در بخش خدمات در استان فعالیت می کنند که با 9 هزار و 591 نفر عضو زمینه اشتغال هشت هزار و 926 نفر را فراهم کرده اند.
وی ادامه داد: همچنین در 690 تعاونی بخش کشاورزی با هفت هزار و 792 نفر عضو زمینه اشتغال شش هزار و 241 نفر و 556 تعاونی بخش صنعت و معدن با پنج هزار و 189 نفر زمینه اشتغال پنج هزار و 356 نفر ایجاد شده است.
نجفی اضافه کرد : 528 تعاونی فعال بانوان با پنج هزار و 374 نفر عضو برای 6 هزار و 670 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده اند.
این مقام مسئول یادآور شد: تعاونی های هرمزگان دارای یک میلیون و 112 هزار و 371 نفر عضو هستند.

خروج از نسخه موبایل