آفتاب جنوب – هفته نامه جنوب کشور

هرمزگان نيازمند توجه ملي براي ايفاي كاركردهاي ملي است

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، فریدون همتی در پنجمين نشست شوراي اداري استان هرمزگان كه با حضور وزير اطلاعات برگزار شد، با بيان اينكه هماهنگي و همدلي خوبي ميان اعضاي شوراي تامين و مجموعه مديران استان هرمزگان وجود دارد، عنوان كرد: تلاش مي كنيم در اين فضا در دوره جديد و دولت دوازدهم دستاوردهاي مطلوبي در استان هرمزگان رقم بزنيم.

وي ادامه داد: باور ما اين است كه در بستر همدلي و هماهنگي مي‌توان كارهاي بزرگي انجام داد و در اين راستا تلاش خواهيم كرد.

استاندار هرمزگان اين استان را بسيار بااستعداد و داراي ظرفيت برشمرد و افزود: هرمزگان نقش برجسته‌اي در اقتصاد ملي و تامين بودجه عمومي كشور دارد و تنها در سه مورد درآمد گمركات، بنادر و درآمدهاي عمومي اين استان ساليانه بالغ بر 17 هزار ميليارد تومان را وارد خزانه كشور مي‌كند.

همتي تصريح كرد: پالايشگاه‌ها، مناطق آزاد و صنايع موجود در اين استان نيز در اقتصاد و توليد ملي كشور نقش بسزايي دارند و انتظار داريم با توجه به اين كاركردهاي ملي در تخصيص اعتبارات و بودجه‌ها نيز هرمزگان مورد توجه ويژه قرار گيرد.

وي گفت: هرمزگان با توجه به داشتن كاركردهاي ملي به توجه ملي هم نيازمند است تا بتواند كاركرد ملي و فراملي خود را به خوبي ايفا كند.

استاندار هرمزگان با تاكيد بر اينكه بايد فضا براي حركت هاي بزرگ و جذب سرمايه‌گذاران در هرمزگان فراهم شود، خاطرنشان كرد: بايد با تصميم‌گيري‌هاي مناسب و بزرگ شرايطي را فراهم كنيم كه هرمزگان به استاني داراي قدرت جذب سرمايه‌گذاران تبديل شود.

همتي به نقش هرمزگان در تامين امنيت كلان كشور اشاره كرد و بيان داشت: توسعه و پيشرفت در بستر امنيت محقق مي‌شود و در سايه تلاش همه دستگاه‌هاي مسئول در اين بخش شاهد برقراري امنيت بسيار خوب در كشور و همچنين استان هرمزگان هستيم.

وي خاطرنشان كرد: دستگاه اطلاعاتي در هرمزگان نقش ممتاز، عالمانه و آگاهانه‌اي در جهت برقراري امنيت و رفع مشكلات مردم بر عهده داشته است از زحمات آقاي سليمي مديركل سابق اطلاعات استان قدرداني مي‌كنم و براي آقاي ساعد مديركل جديد اطلاعات هرمزگان نيز آرزوي توفيق دارم.

خروج از نسخه موبایل