آفتاب جنوب – هفته نامه جنوب کشور

فروغ مسلم زاده/چرا روحانی به نمایشگاه مطبوعات نیامد

صبح شنبه 6ابان ماه مراسم افتتاحیه رسمی نمایشگاه مطبوعات با حضور معاون اول دولت دوازدهم درحالی برگزار شد که عدم حضور رییس دولت دراین مراسم به خوبی مشهود بود .

اهالی رسانه همه در انتظار حضور وی برای پاسخگویی و پرسشگری از باب مسایلی بودند که رییس جمهور طی چهارسال گذشته مرتب از وعده های رنگین و شیکی خبر می داد که تاکنون عملی نشده است .

جهانگیری با حضور درمراسم افتتاحیه نمایشگاه بیست وسوم با تاکتیک خاص خودش که در مناظره های نمایشی روزهای تبلیغات انتخاباتی دیدیم و شنیدیم بسیار محتاطانه و محافظه گرانه از رسانه سخن گفت. وی به کلی گویی و پراکنده گویی در خصوص مسایل ومباحث کلی و کلان و هر چیز بیراهی سعی کرد ذهن خبرنگاران و روزنامه نگاران حاضر در مراسم و مصلی را ساعتی منحرف نموده و انهارا در وادی دیگری نگه دارد .

هرچند خبرنگاران حاضر در مجلس به رسم ادب ، سخنی به گزاف نگفتند ودر برابر سخنان بی ربط به حوزه رسانه سکوت اختیار کردند اما این سکوت نشانه رضایت و نافهمی نبوده ونیست .

امروز رولت دوازدهم ورییس ووزرایش باید در برابر وعده های انتخاباتی و عقب مانده و خاک گرفته شان سخن بگویند و اذهان را روشن نمایند، مهمترین مسئله دراین خصوص وعده های روحانی مبنی بر آزادی زندانیان ، آزادی بیان و کاهش درد معیشت و ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور بود که تاکنون با گذشت قریب به چهارسال و اندی هیچ وعده ای عملی نشده و مردم وهواداران بیست و چهارمیلیونی اش همچنان چشم انتظارند .

روحانی به نمایشگاه مطبوعات نیامد چون توجیهی و سخنی برای وعده های تحقق نیافته اش نداشت و می دانست که اینجا دیگر راه گریزی ندارد و در برابر صدها دوربین و میکروفن ورسانه حاضر در مصلی باید سخنی منطقی و بدور از سیاه نمایی و شلوغ کاری بگوید .

روحانی می دانست که دیکر اینجا نمی تواند توپ را در زمین رقبا بیاندازد وباید شخصا پاسخگوی مطالبات از بین رفته اهالی رسانه باشد ، باید پاسخ بدخهد که چرا میلیاردهاتومان یارانه حمایتی مطبوعات کشور را فقط به چند نشریه دولتی و نورچشمی اختصاص داده ویا بودجه های فرهنگی را تماما صرف تبلیغات انتخاباتیش نموده است .

هرچند روحانی و اطرافیانش و خبرنگاران واهالی رسانه به خوبی می دانند که چرا ایشان در مراسم افتتاحیه حضور نیافت اما این توجیه و عدم حضور بی توجهی و دهن کجی تندی به مطبوعات کشور به عنوان رکن چهارم دموکراسی بود و اهالی رسانه هیچگاه این بی حرمتی و مهمان نوازی جناب رییس جمهور را از خاطر نخواهند برد.

خروج از نسخه موبایل