آفتاب جنوب – هفته نامه جنوب کشور

رویکرد دیوان محاسبات باید پیشگیرانه و هدایتگرانه باشد

 

مجلس و تفریح بودجه دیوان محاسبات کشور عصر روز گذشته(21 مرداد) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات هرمزگان گفت: علاوه بر توجه به مفهوم سخت و مادی بیت‌المال مانند اعتبارات، باید به مفهوم نرم آن مانند رویکرد‌ها نیز دقت شود.

صادق منتی نژاد افزود: رویکرد دیوان محاسبات رویکردی پیشگیرانه و هدایتگرانه است.

وی اظهار کرد: تمرکز دستگاه‌های نظارتی استان بر پیشگیری از وقوع تخلف، از تبدیل تخلفات کوچک به بزرگ جلوگیری و هزینه کمتری نیز برای کشور ایجاد می‌کند.

همچنین نماینده مردم بندرعباس در خانه ملت در این مراسم گفت: با بی‌قانونی و سهل‌انگاری کاری نکنیم که مردم نسبت به‌نظام و دستگاه‌های دولتی بی‌اعتماد بشوند.

وی اظهار کرد: وظیفه دیوان محاسبات بر اساس قانون اساسی  صیانت از بیت‌المال است، بیت‌المالی که همه ما در عمل و گفتار از آن زیاد یاد می‌کنیم.

مرادی بابیان اینکه شاهدیم در استان مدیران بسیاری زحمت می‌کشند و هزار کار خوب می‌کنند اما یک کار سهواً اشتباه پیش می‌آید و نباید کارهای خوب را نادیده بگیریم و کار اشتباه را پررنگ کنیم . ، خاطرنشان کرد: اگر کسی را محکوم کنیم لذت‌بخش نیست چراکه  یک خانواده و یک شهر و یک استان و درنهایت یک نظام را محکوم کرده‌ایم.

وی اضافه کرد:بنده بسیار تأسف می‌خورم چرا باید اتفاقی مثل واگذاری آلومینیوم المهدی بیافتد و وزیر اقتصاد و دارایی هم مرتب از این اتفاق به نیکی یاد کند درحالی‌که سازمان بازرسی کشور و دیوان محاسبات هم تائید کردند که این واگذاری اشتباه بوده است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از احمدعلی حسینی مدیرکل سابق دیوان محاسبات هرمزگان قدردانی و محسن ناظم البکاء جهرمی به‌عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات هرمزگان معرفی شد.

خروج از نسخه موبایل