آفتاب جنوب – هفته نامه جنوب کشور

۱۸هزار مگاوات نیروگاه تولید برق در دست احداث است

۱۸هزار مگاوات نیروگاه تولید برق در دست احداث است

سفر حمید چیت چیان وزیر نیرو به آذربایجان شرقی
، حمید چیت چیان بعدازظهر دوشنبه در آیین آغاز عملیات احرایی نیروگاه بخار ۱۴۰۰مگاواتی سیریک بیان داشت: احداث نیروگاه بخار سیریک در پیشبرد روابط دو کشور ایران و روسیه تاثیرگذار است، تصمیم به احداث این نیروگاه نتیجه مذاکرات و تصمیمات رئوسای جمهور دو کشور است و برای تحقق نظرات دو کشور تلاش می کنیم.

وی عنوان کرد: احداث این نیروگاه یکی از زیرساختهای اصلی تحقق برنامه توسعه منطقه مکران است، دولت برنامه ریزی وسیعی برای توسعه مکران دارد و برای صنایع پتروشیمی و صنایع انرژی بر در این منطقه زیرساخت اصلی که انرژی برق است مهیا خواهد شد.

چیت چیان تصریح کرد: آینده متفاوتی برای منطقه مکران متصور هستیم، احداث نیروگاه ضروری ترین قدم برای توسعه اقتصادی منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در کشور ۷۶هزار مگاوات نیروگاه در حال فعالیت و بهره برداری است و به شبکه سراسری برق متصل هستند. ارتقای سطح رفاه در جامعه و توسعه فعالیتهای تولیدی می طلبد تا گامهای بلند نسبت به افزایش تولید برق برداریم،

وزیر نیرو با بیان اینکه مقام معظم رهبری و مجلس، رشد 8 درصدی را در برنامه ششم توسعه تکلیف دولت کرده اند. بیان داشت: بیش از ۱۶هزار مگاوات نیروگاه جدید در دست احداث است که با نیروگاه سیریک به مرز ۱۸هزارمگاوات نزدیک می شویم و در آینده قدمهای بزرگتر برخواهیم داشت.

وی افزود: حتما در آینده شاهد توسعه فعالیت های نیروگاه سازی در کشور خواهیم بود، شبکه فعلی برق کشور و برنامه ریزی در آینده یک سبد متنوع نیروگاهی دارد. اقدام به ساخت نیروگاههای بخار و احداث دو هزار مگاوات نیروگاه هسته ای و نیروگاههای تجدید پذیر و برق آبی در حال توسعه است.

به گفته چیت چیان، همانگونه که از نفت و گاز، ذغال سنگ در مرکز کشور و  انرژی های تجدید پذیر برخوردار هستیم، تلاش می شود از همه ظرفیت های طبیعی کشور در تولید برق بهره گرفته شود.

وی عنوان کرد: جای خوشحالی است که وزارت نیور در این منطقه سرمایه گذاری کرده است و در آینده هرمزگان به یکی از قطبهای مهم انرژی کشور تبدیل خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل