آفتاب جنوب – هفته نامه جنوب کشور

عمان از حضور بازرگانان ایران استقبال می‌کند

مدیرکل دفتر اقتصادی عمان در ایران:

عمان از حضور بازرگانان ایران استقبال می‌کند

خبرگزاری فارس: عمان از حضور بازرگانان ایران استقبال می‌کند

مدیرکل دفتر اقتصادی عمان در ایران گفت: عمان از حضور سرمایه‌گذاران و بازرگانان ایرانی در زمینه‌های مختلف استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عماد خمیس الشکیلی صبح امروز در نشستی با فعالان اقتصادی استان هرمزگان اظهار کرد: کشور عمان به واسطه روابط دیرینه و مستحکم با ایران خواستار گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی است و سرمایه‌گذاری در این کشور را با شرایط ویژه‌ای تسهیل کرده است.

وی با بیان اینکه ایجاد خط دریایی میان خصب – قشم و ایجاد شرکت حمل و نقل دریایی میان ایران و عمان یک حرکت مهم اقتصادی به شمار می‌رود که زیرساخت لازم برای گسترش همکاری‌های اقتصادی را تکمیل کرده است، افزود: شاهد افزایش تجارت و مبادله کالا میان ایران و عمان هستیم.

مدیرکل دفتر اقتصادی عمان در ایران خاطرنشان کرد: بازار و عرصه اقتصادی در عمان بر پایه سیاست‌های اقتصاد آزاد بنا شده است و امکان موفقیت تجار و بازرگانان ایران در بازارهای عمان به دلیل وجود شرایط مناسب برای انتقال کالا و خدمات بالا است چون مزیت همسایگی به این توفیق کمک می‌کند.

خمیس الشکیلی ادامه داد: ایجاد فرصت‌های برابر میان زنان و مردان در عمان موجب شده تا سرمایه‌های انسانی در این کشور به سمت رشد و پیشرفت به حرکت درآیند و سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیقات علمی و کاربردی نیز در کشور عمان به طور ویژه‌ای از سوی حاکمیت ما مورد حمایت واقع می‌شود.

وی همچنین به معافیت 5 ساله سرمایه‌گذاران از پرداخت مالیات بر درآمد در عمان خبر داد و گفت: این معافیت بر پایه مجموعه شرایطی قابل تمدید است.

مدیرکل دفتر اقتصادی عمان در ایران تصریح کرد: فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در زمینه بهداشت و درمان، لجستیک دریایی، فولاد، معدن، زمینه‌های مالی و … در عمان وجود دارد و امکانات خوبی برای ارائه به سرمایه‌گذاران ایرانی ایجاد شده است که امیدواریم بتوانیم با همکاری دو کشور شاهد تحقق آن باشیم.

خروج از نسخه موبایل