آفتاب جنوب – هفته نامه جنوب کشور

ترویج فرهنگ مطالعه نیازمند حمایت مسئولان و همراهی فعالان اجتماعی است

مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان:

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان تاکید کرد: یکی از ملزومات حرکت در مسیر ترویج فرهنگ مطالعه حمایت مسئولان و همراهی فعالان اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن زینلی تختی یکشنبه در بازدید مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان از کتابخانه عمومی بندرعباس، اظهار داشت: بسترهای اولیه برای ترویج فرهنگ مطالعه در استان برای تمامی سنین فراهم است.
وی افزود: در همین راستا اداره کل کتابخانه ها مدت سه سال است که در تمام کتابخانه های خود بخش کودک و نوجوان را نیز به صورت تخصصی راه اندازی کرده اما برخلاف انتظارها این بخش مورد استفاده و استقبال قرار نگرفته است.
زینلی تختی با اشاره به اهمیت فرهنگسازی از سنین پایه، تصریح کرد: به همین منظور در کتابخانه های استان بخش تخصصی کودک و نوجوان راه اندازی شده که در این بخش نه تنها دسته بندی کتاب ها و مجلات مخصوص این رده سنی وجود دارد بلکه تجهیزاتی نظیر میز و صندلی، قفسه های کتاب و دکور محیطی نیز به صورت تخصصی برای رده سنی کودک و نوجوان طراحی و اجرا شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان ارتقای شاخص های کتابخانه ای و ترویج فرهنگ مطالعه مفید را ضروری دانست و گفت: انسان ها باید در هر سنی مطالعه کنند تا سطح آگاهی و بینش آنها افزایش یابد.
زینلی تختی افزود: باید برای رفع معضلات اجتماعی، علاوه بر توسعه زیر ساخت های اولیه، توسعه زیرساخت های فرهنگی و ترویج فرهنگ کتابخوانی را مورد توجه قرار داد.
وی بیان اینکه جذب حداکثری و ترویج فرهنگ مطالعه مفید از مهم ترین اهداف نهاد کتابخانه های عمومی است، اظهار کرد: افزایش میزان توانمندی های علمی جوانان و نوجوانان با توسعه فرهنگ کتابخوانی حاصل می شود.
زینلی تختی بر ضرورت ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تأکید و اضافه کرد: امروزه با گسترش فضای مجازی جوانان کمتر به کتاب و کتابخوانی روی می آورند.
وی ادامه داد: لذت کتابخوانی باید با برگزاری برنامه های مختلف به نسل جدید جوانان و نوجوانان منتقل شود زیرا توسعه فرهنگ مطالعه مفید موجب پویایی بیشتر جامعه می شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان اظهار امیدواری کرد : در آینده ای نزدیک با همکاری رسانه ها و اطلاع رسانی های عمومی شاهد افزایش عضوگیری باشیم.
بیش از 590 هزار جلد کتاب در 61 کتابخانه استان هرمزگان وجود دارد.

خروج از نسخه موبایل